מבחני מחוננים הם דרך להורים לזהות ולעזור לילדם עם מחוננים

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו

המבחן הפופולרי ביותר הוא מבחן Stanford-Binet IQ, אשר פותח על ידי Binet בשנת 1905. מבחן זה שימש לזיהוי ילדים בעלי מנת אינטליגנציה גבוהה.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחני מחוננים, כמו סוללת הערכה של קאופמן לילדים (K-ABC), הנקראת גם "הערכת תיק המחוננים והכישרון". מבחנים אלו מספקים להורים מידע על נקודות החוזק והחולשה של ילדם בתחומים כמו יצירתיות, חשיבה מרחבית, התפתחות שפה ועיבוד שמיעתי.

עם עליית הטכנולוגיה והאינטרנט, יותר ויותר אנשים נבחנים במחוננות. זוהי מגמה גוברת שקיימת כבר עשרות שנים.

מבחני מחוננים הם דרך להעריך את היכולות של ילד בתחומים ספציפיים כמו מתמטיקה, קריאה, מדעים או אומנויות. מבחנים אלו כוללים בדרך כלל פעילויות המעודדות יצירתיות וכישורי פתרון בעיות.

על מנת להיות מסווגים כמחוננים, ילדים חייבים להיות בעלי ציון מנת משכל של 130 ומעלה במבחן סטנדרטי כגון Stanford-Binet Intelligence Scale או Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC).

ניתן לערוך מבחני מחוננים בדרכים רבות ושונות, כולל באינטרנט ועם מורים.

Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC)

סולם המודיעין של וכסלר לילדים (WISC) הוא מבחן אינטליגנציה סטנדרטי. זהו מבחן האינטליגנציה הנפוץ ביותר ותורגם לשפות רבות. מבין דוגמאות רבות למבחני מחוננים מבחן Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC) הוא הנפוץ ביותר ויש להכיר אותו.

ה-WISC-IV פורסם באפריל 2002 ונמצא בשימוש היום. לגרסה זו של WISC-IV יש שלוש צורות שונות:

1) הטופס הסטנדרטי

2) הטופס המורחב הכולל מבחני משנה בשפה ושאר מבחני משנה שאינם כלולים בטופס הסטנדרטי

3) הטופס המקוצר, הכולל רק שני מבחנים משנה: הבנה מילולית ודמיון

הטופס הסטנדרטי לוקח כ-30 דקות למילוי ואילו הטפסים המורחבים והמקוצרים לוקחים כ-15 דקות כל אחד.

קנה המידה של Wechsler Intelligence for Children (WISC) הוא מבחן אינטליגנציה סטנדרטי שנמצא בשימוש נרחב . המבחן פותח ב-1939 על ידי דייוויד וכסלר ושוקן ב-1991.

ה-WISC-IV הוא הגרסה האחרונה של מבחן זה, אשר פותח כדי לשקף שינויים בחברה ושינויים בידע על היכולות הקוגניטיביות של ילדים.

ה-WISC-IV הוא מבחן אינטליגנציה סטנדרטי הכולל שישה מבחני משנה: אוצר מילים, קווי דמיון, עיצוב בלוקים, השלמת תמונה, הרכבת אובייקטים וחשיבה מטריצה. יש לו גם שני אינדקסים: אינדקס הבנה מילולית (VCI) וביצועים IQ (PIQ). ה-VCI מודד מיומנויות הבנה מילולית כגון ידע באוצר מילים, אחזור מידע כללי והבנה של מושגי שפה כגון מבנה משפטים. ה-PIQ מודד מיומנויות ביצועים כגון מהירות עיבוד מידע מילולי או פתרון בעיות עם חשיבה מופשטת.

קנה המידה של Wechsler Intelligence for Children (WISC) הוא מבחן אינטליגנציה בשימוש נרחב, שנוצר במקור על ידי דיוויד וכסלר ופורסם בשנת 1939. זהו מבחן האינטליגנציה הנפוץ ביותר.

ה-WISC-V הוא גרסה של ה-WISC המקורי והוא פורסם בשנת 2001. ה-WISC-V פותח כדי לספק מדד מדויק, תקף ומהימן יותר של אינטליגנציה מהגרסה המקורית.

 

אודותינו

שירותי תרגום עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירותי תרגום מקצועיים, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו
שיווק דיגיטלי
חברת קידום אתרים: למה המתחרים שלכם מנצחים אתכם עם שירותי SEO מקצועיים?

כמעט כל עסקה מתחילה היום עם שאילתה בגוגל, כך שאי אפשר להפריז בחשיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ובעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות של שכירת שירותי המומחים בתחום, כשהם מבחינים במתחרים שלהם, שמקבלים מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.

למאמר המלא »
תרגום מסמכים באינטרנט
תרגום מסמכים באינטרנט – המדריך המלא

בעולם המקושר של ימינו, היכולת לתקשר חוצה גבולות היא חיונית כדי שעסקים ישגשגו. כאשר חברות מרחיבות את טווח ההגעה שלהן לשווקים בינלאומיים, אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפניהם הוא מחסום השפה. עם זאת, עם הופעת שירותי תרגום מסמכים מקוונים, ניתן להתגבר על מחסום זה בקלות וביעילות.

למאמר המלא »

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו